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Xbox 360이 콘솔의 왕이 될 이유 10가지

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Xbox 360이 콘솔의 왕이 될 이유 10가지(컴퓨터광(狂)의 관점-geek edition)
Written by Adam on Thursday, January 25 2007


"이 글은 결코 까돌이나 빠돌이가 보는 관점이 아닙니다. 저는 중립적인 입장에서 사실을 쓰고 있습니다."


10 -
빌리 랜드에 오신 것을 환영합니다, 여러분.
빌은 지금 게임계를 차지하기 위한 커맨드 & 컨커 미션 중입니다.
빌이 윈도로 PC 시장을 정복했던 것을 우리는 잘 알고 있습니다.
만약 빌이 경쟁제품(예: 넷스케이프)을 이길 수 없게 되면,
그는 공짜로 자기 상품을 뿌려댈 것입니다. (인터넷 익스플로러)


9 -
스크루지 맥덕처럼 마소가 돈을 쌓아놓고 있다고 생각하시죠?
그 생각대로 물론 그렇습니다.
그렇지 않으면 360으로 향하는 그 모든 오리지널 IP(Intellectual Property, 역주: 퍼스트파티 게임)들에 돈을 대 주지 못하지요.

스크루지 맥덕 이미지
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8 -
훌륭한 직업 마인드이죠.
기술적인 견지에서 Xbox 팀은 최고입니다.
XBL(Xbox Live) 프로그래밍에는 음성/비디오 채팅, 통합친구목록, 게이머카드와 같은 모든 요소들이 통합되어 잇습니다.
이 모든 요소들은 대단한 성취입니다. (판권도 모두 소유중이고요(all copyrights reserved))


7 -
개발자들, 개발자들, 개발자들. (DEVLEOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS)
당신은 마소 CEO 스티브 발머가 했던 동기부여의 연설을 사랑해야 할 것입니다.  
당신이 warp core를 개발했다고 믿게 만들 사람이 그 분입니다.
(warp core, 역주: 스타트렉에 나오던 우주선 워프장면을 떠올리시면 될 듯)
이렇게 정열적이고 자기 제품에 확신이 있는 CEO가 계시는데,
어떻게 삐딱선을 탈 수 있겠습니까?
수많은 개발자들이 일착으로 360에 뛰어드는 건 바로 이 분 때문입니다.

스티브 발머 강연 영상 (19초)


스티브 발머 뮤직비디오 (3분)



6 -
미래에 대한 약속...특히 가시적 성과를 내는 약속입니다.
IPTV에 대한 얘기는 많이 들어봤지만, 올해 CES에서야 그것을 볼 수 있었습니다.
게임을 하면서 TV를 보거나 녹화한다는 아이디어는 정말로 놀랍습니다.
사실 아직까지는 서비스되고 있지는 않습니다만,
콘솔업계에서 나오던 미래에 대한 얘기들 중에서
마이크로소프트는 가장 먼저 그러한 계획이 무언지 보여준 회사입니다.


5 -
도전과제의 해결이죠. (ACHIVEMENT UNLOCKED!)
이런 일은 게이머의 속성(편집증)입니다. 무슨 말이냐면;
저는 그저그런 수준의 게임들에 캐주얼 게이머들이 푹 빠져들게 되는 것을 보아 왔습니다.
팝업창이 뽁~하고 나오는 것(역주: 도전과제 완료 메시지)을 보면 정말로 만족스럽기 그지없습니다. 그리고 더 많은 과제달성을 바라게 만듭니다.
캐주얼 게이머들에게도 이러니 하드코어 게이머들에게는 물어볼 필요도 없죠.
이 게임은 어떻게 깼고 저 게임은 어떻게 끝나고 하며 며칠동안 친구들에게 자랑할 수 있습니다.
확실한 증거도 있죠. 도전과제 달성이라는 것 하나가 수많은 게이머들을 매혹했고,
360에 더 열심히 집중하게 만들었습니다. stripclubdj에게 물어보세요.


4 -
운이 좋습니다.
마소는 차세대 경쟁의 스타트를 끊었죠.
비록 조기 출시가 콘솔업계의 왕이 되는 일을 보장해주지는 못했더라도,
차세대 게임에 착수한 개발자들과 커뮤니티 및 관계를 구축하는데에는 큰 도움이 되었습니다.
출시 이래 언론의 집중포화 말고는 아무것도 얻지 못한, PS3의 그런 운과는 대조적이죠.
PS3에 대한 비난은 타코벨의 광우병 소동만큼 최악이었죠.
그것이 극복되려면 아직도 많은 일이 남았습니다.
아, Wii요?
Wii는 그 정도까지는 아니죠.
Wii는 단순한 콘솔 이상의 신기한 아이템으로 인해 살고 있습니다. 빌 아저씨의 말에 따르면요.
제가 볼 때에는 모든 사람들이 다음에 동의할 것 같습니다.
Wii는 하나의 혁신적인 아이디어임에 분명하지만, 콘솔로서는 소니와 마소에 뒤쳐져 언제나 2위나 3위를 할 것이라는 것에 대해 말이죠.


3 -
SDK (software development kits: 소프트웨어 개발 도구) 죠.
SDK는 개발자들이 콘솔제작자로부터 받아서 그 시스템용 게임을 만드는 데 쓰는 도구입니다.
PS3의 SDK가 가장 다루기 어려운 도구라는 것은 이미 널리 알려져 있었습니다.
그리고 그것이 많은 PS3 게임타이틀이 취소되거나, 최소한 360 다음으로 밀려난 이유입니다.
개발자들은 백지상태로부터 다시 새로운 SDK를 고려해야 한다고 외쳐 왔지만
대부분 퍼블리셔들은 그런 일에 투자할 시간과 돈이 없습니다.


2 -
개발의 확장이죠. (Development expansion)
몇 달 전 마소는 XNA 소프트웨어를 출시했는데
이로 인해 프로그래머들은 360 게임을 개발할 수 있고 그렇게 만들어 낸 게임들을 360 상에서 플레이할 수 있는 지원을 받게 되었습니다.
이제 여러분들도 게임개발의 중요성에 대해 이해하셨으리라 믿습니다.
하지만 더 대단한 것은 이 글을 읽고 계시는 여러분들도 바로 지금, XBLA 타이틀을 개발할 수 있을 거라는 겁니다.
XNA는 프로그래밍 커뮤니티에 들어왔으며, 새롭고 참신한 아이디어들의 문을 열어젖히고 있습니다.


1 -
이 분은 게이머와 콘솔제작업체와의 관계를 변화시키려는 분입니다.
그는 단순한 수단으로 엑박 라이브 커뮤니티의 기초를 다진 분입니다.
그는 엑박 라이브의 넬슨 제독님입니다.
그는 대변인(the voice)이며, 장막 뒤에 숨어서 매주 podcast 답변을 해주시는 분입니다.
그는 다른 사람들과 달리, 보이지 않는 곳에서 벌어지는 일들을 어떻게 볼 것인지에 대한 통찰력을 우리에게 심어줍니다.
콘솔이니 그밖의 제품 등에 관한 이야기들은 결국 엔드 유저, 대중들에게 전달되게 됩니다.
대중들과 관계가 구축되면, 대중들은 그 제품에 대한 정보를 더 잘 알게 되고 그 제품을 지지하게 됩니다.
그래서 이 넬슨 제독님은 박스 안의 내용까지 우리를 졸졸 따라다니는 분입니다...
혹은, 이건 모두 처음부터 계획된 일일지도 모릅니다.
왜냐하면 마이크로소프트는 "the Borg"라고 불리어져 왔으니까요.
이게 사실이라면 그 분의 말을 듣는 척할 준비를 하세요.

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(역주: Borg는 스타 트렉에 나오는 나쁜 사이버 집단 이름입니다. 모든 인종들을 자기들과 동화시키려는 존재들이라고 하네요. 윈도 XP SP2를 설치했을때 컴퓨터 내에 모든 프로그램을 SP2와 동화시키거나 때로는 없애버리기도 하자 이것이 스타트렉의 Borg의 특징과 비슷하다며, 마소를 "the Borg"라고 부르기도 합니다.)


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원문:


Top 10 reasons Xbox 360 will be crowned king of consoles (geek edition)

“Just for the record this is in no way a bashing or fanboy perspective. I am just calling right-down-the middle and posting out the facts”

10 - Welcome to Billy land people. Bill gates is on a command & conquer mission to take over the gaming world. We saw it happen in the pc market with windows. And if he can’t beat the competition’s product (ex: Netscape) then he’ll just give his away for free like (Internet explorer).

9 - Do you think Microsoft has a huge money pit like Scrooge Mcduck?
Of course they do, how else can they afford all the original IP’s heading to the 360.

8 – Great minds at work, on the technical stand point the Xbox team are top notch. The programming involved to incorporate all the features in XBL such as voice / video chat, one collective friends list and of course the gamercard. These are all great implementations (all copyrights reserved)

7 – DEVLEOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, you have to love Microsoft’s CEO Steve Ballmer motivational speeches. This man will have you believing you just developed the warp core. With a CEO this energetic & confident about his product how can you go wrong? He is one of the main reasons so many developers have jumped aboard in the first place.

6 – Promises of the future…with visuals. We heard about IPTV but at this year’s CES we had visuals. The idea of watching TV or recording TV while playing a game online is truly amazing,true,it’s not available yet but in terms of future plans for a console Microsoft are the first to announce such a plan.

5 – ACHIVEMENT UNLOCKED! This is gamer crack; I have seen causal gamers turn into straight up junkies. There is just something very gratifying to see that bubble popup that makes you want more. For the hardcore gamer it’s the undisputed answer. The days of bragging to your friends how to beat this or that game are over. We now have visual proof. This one feature alone has lured many gamers to focus strictly on the Xbox 360. Just ask stripclubdj.

4 – Luck of the draw, Microsoft had a head start on the next-gen race and even though that doesn’t guarantee a reign as king of consoles it does help establish a community & relationship with developers working on next-gen games first. As for the luck part PS3 has had nothing but negative press since launch. It’s almost as bad as taco bell’s mad cow disease issue which they still have yet to get over. Oh yeah and the wii, well that’s not even on the same level, more live a novelty item then a console as least according to uncle Billy. I think everyone would agree that the wii is a innovative idea but as a console it will always play second or third fettle to Sony & Microsoft.

3 – SDK (software development kits) this is what developers received from the console manufactures to develop games for that system. It has already been made public that PS3 has the most difficult SDK to work with. This is why so many titles have been dropped or at least moved to the 360. Developers have spoken out regarding the new SDK as having to start from scratch which most publishers do not have the time or money to invest.

2 – Development expansion, Microsoft a few months back released XNA software for programmers to develop games for the Xbox 360 and support to play those created games on the 360. Now people I’m sure you understand the importance of game development but this right here is one of the biggest moves ever to be announced. A reader right now might be developing the next hit XBLA title. This really brings in the programming community and opens the door for new creative ideas.

1 – This one goes to a person who has changed the relationship between the gamer and console manufacture. He has single handling created a foundation for the Xbox live community. This man is Xbox live major nelson. He is the voice, the man behind the Curtin who on a weekly podcast answers questions and gives us an insight on the behind scenes happening like no other. When it comes to consoles or any product for that matter it all comes down to the end user, the people. If you build a relationship with the people they will feel better about the product and support the product. Major Nelson is that glue sticking us into the box..
Or maybe that’s the plan all along; for Microsoft has been referred to as “the Borg”… if that is true then prepare to be simulated.





출처 : http://www.gamersreports.com/